Alla inlägg den 25 januari 2012

Av Helena - 25 januari 2012 19:24

Jackie har fått båda sina framtänder nu. Biter mig varje morgon. Måste sluta amma!


(Här skulle det vara en bild på tänder. Hittade ingen bra. Tomas erbjöd sig ställa upp som modell, men det skippar vi.)

Av Helena - 25 januari 2012 18:59

Dåligt med bloggning här på slutet. Ni kanske tror att vi inte gjort något alls, men så är icke fallet.


 


I måndags var vi med Johanna och Meja på Kulturmagasinet och bläddrade i böcker på barnavdelningen. Därefter promenerade vi upp på Haga och åt middag med moster. 


Tisdag lunchade vi med Sofia och Linnea på Tant Anci och Fröken Sara. Jag åt grillad macka och Jackie åt en burk. När pappan slutat jobbet åkte vi till Birsta för att kolla in bilstolar till J. Insåg dock att vi kunde förlänga bältet på babyskyddet mer än vi trodde, så nu klarar vi oss ett tag till med det. Men bra att sondera terrängen var det ändock. 


   

Maxi Cosi Mobi, Britax Max-Way eller Axkid Kidzofix, det är frågan!


 


Idag promenerade vi ner på stan till 11 och köpte mat som vi tog med upp till moster. Sushilunch! Sedan traskade jag och Jackie ner på BVC på föräldragruppsträff. Idag var det mat-prat. Halvintressant tyckte jag, vi har ju redan kommit rätt långt i ätandet. Men några funderingar har man ju alltid. Just nu äter Jackie rätt dåligt, och i kombination med att hon är rätt liten så tycker jag att det är stressande. Måste fundera på hur jag ska göra med matupplägget fortsättningsvis.


Nu har vi ätit middag (vegetarisk lasagne med champinjoner och mozarella), Jackie sover och vi ska dricka kaffe i soffan. Ja. Det var det!


Ovido - Quiz & Flashcards