Alla inlägg den 3 januari 2013

Av Helena - 3 januari 2013 15:53


Tänkte bara titta in och göra en snabb uppdatering från dagens BM-besök. Alla värden såg bra ut, blodtrycket var till och med bättre än det varit på hela graviditeten. 128/72 eller nåt sånt. SF-måttet var 34. Och bebisen splattrade för fullt. Hjärtljuden for mellan 140 och 160, så vi rundade av till 150. Huvudet neråt men inte fixerat. Nu har vi bokat in tre besök till, det sista två dagar före BF så det tänkte jag förhoppningsvis inte gå på. Snart snart bebis!


En magbild har vi också fått till. Vecka 35 är det nu.



Hängde på låset på Birsta City imorse, och hann med en hel del bra saker innan vi for hem och käkade lunch med mormor. Bytte några julklappar till Jackie på Lindex, fyndade en vinterjacka till henne och mössa och vantar till bebisen på Name It för totalt 200 kr (kap!), hittade myskläder till mig själv att ha med på förlossningen. Allt som jag tänkt mig alltså! Svängde in en snabbis på Babyproffsen för att checka in en vagn som vi beställt som dagisvagn. Jag ledsnade på Blocket och slitna och för dyra vagnar och beställde en ny på mellandagsrean istället. Med rabattkod blev det 1 900 kr inklusive footsack, kändes bra med tanke på att folk vill ha 1 500 kr för sina 6-8 år gamla Brio och Emmaljunga. Hur som helst, en Crescent Comfort blev det. Inget märkvärdigt alls, men ny och fräsch. Och snygg tyckte jag. Vi tänkte som så att det ändå är två barn som ska ha den, plus att den är perfekt att skicka med hem till mor- och farisar när de ska vara barnvakt.


 

Fräsch! Hoppas den kommer imorgon så man får klämma lite. Babyproffsen hade den inte, så det blev liksom inget av med det idag.


Ovido - Quiz & Flashcards