Alla inlägg den 16 januari 2013

Av Helena - 16 januari 2013 22:00

.. om dagens hämtning. Det gick hur bra som helst! När jag kom satt Jackie med 3 tjejer till och en fröken och pysslade med någon slags omvänd pärlplatta (platta med massa hål, och så knappar med piggar som man stoppade i hålen), och var helt uppslukad! Hon kollade upp lite snabbt på mig, men reagerade knappt utan fortsatte plocka med de där knapparna. Måste köpa en sån där platta.. Sedan började hon babbla på som tusan, spexade medans vi klädde på oss och vinkade sedan hejdå till fröknarna innan vi gick. Skönt!


När vi kom hem kutade hon runt och grejade med alla leksaker, glad att vara hemma bland sina grejer som det verkade. Dock blir hon ganska snabbt trött när vi kommer hem, och hungrig antar jag, för det brukar bli rätt gnälligt precis i lagom tid för mig att laga middag. Lite stökigt har det varit att få ihop någon mat. Men, idag satte jag henne vid köksbordet med kritor och papper, och där satt hon i en hel timme och ritade och ritade. Pyssel verkar gå hem. Måste fixa lite mer i samma slag. Kändes som skönt för henne att ta det lugnt efter dagis och bara få sitta och plocka och greja, istället för att kuta runt som en tok och sedan krascha. 


Nu blir det sängen, har ont i både hals och öron och tänkte försöka sova bort eventuell förkylning. Nu.

Av Helena - 16 januari 2013 14:27

Så här i slutet av graviditeten är det ju pass på för att äta så mycket godsaker som möjligt. Jo, men så är det ju, när ska man annars liksom? Jag har ingen som helst kroppsnoja nu eftersom det gick så bra förra gången (och ja, jag vet att det inte behöver bli lika den här svängen). Alltså unnar jag mig järnet och tänker att jag har hela våren på mig att gå ner till acceptabel nivå innan kläderna ska kastas framåt sommaren. Börjar bli riktigt sugen på att köra igång viktväktarna igen. Planen är att komma igång ganska snabbt efter förlossningen. Jag tänkte ge mig själv några veckor att landa i det nya, men sedan är det nog, då kör jag igång! Ska bli kul faktiskt, och dessutom får man äta så pass mycket mer så länge man ammar så känns inte jobbigt alls. 


Blev så peppad att gå ner i vikt att jag ställde mig på vågen i morse. 80,5  och alltså + 14 kilo visade den nu. Heelt okej tycker jag med 4 veckor kvar till BF. Det där sista är ju ändå bara bebis och vatten. Om jag inte går upp så mycket mer nu så ligger jag väldigt mycket bättre till nu än med Jackie. Då vägde jag nära 90 innan förlossningen. Känns jätteskönt att det inte behöver bli så mycket nu, då var det riktigt tungt och dessutom fick jag så ont i fötterna :)


Har i alla fall kommit hem från jobbet nu, slängt i en tvättmaskin och landat i soffan med ett glas saft. Tänkte passa på att vila lite innan jag hämtar hem lillan från dagis. Hoppas det gått bra idag, imorse grät hon järnet. Slutade dock när jag gått därifrån, jag såg henne i fönstret och då gick det minsann bra. Filmning från hennes sida.

Ovido - Quiz & Flashcards