Alla inlägg den 7 januari 2013

Av Helena - 7 januari 2013 19:21

Crescent Compact har anlänt och står uppackad i vår hall och ja, vad ska man säga? Länge leve Donkey! Märks att det är en prisskillnad på 10 000 kr.. Men Jackie var så nöjd så, provsatt och provlåg och ville inte kliva ur, så det blir nog jättebra med den på dagis.


Barnvagnar är ju så ROLIGT och det är ju också kul att prova en mer "vanlig" vagn, men alltså, har man bara haft Bugaboo och gillar det så visst fasen är det skillnad.

Av Helena - 7 januari 2013 15:21




 


Klockan ringde 7.30 för mig, Jackie vaknade strax efter 8. Man vill ju ha god tid på sig när man ska iväg! Vi började dagen med rejäl frukost; havregrynsgröt och leverpastejsmörgås. Bra ifall det inte skulle bli något ätet under dagen tänkte jag. 


Sedan tog vi på oss mjuka och lekvänliga kläder.


   


 Packade åsnan FULL med blöjor, ombyten, ytterkläder för sovning, snutte och nappar, och traskade iväg strax efter 9.


    


Sedan blev det inte mycket mer bilder. Tordes inte fota de andra barnen och alltid var det ju något i vägen. Men en blev det i alla fall.



Vi kom alltså dit vid 9.30, då de andra barnen precis var på väg ut på gården. Förrutom Jackie var det två till småttingar som skulle börja idag (egentligen 3, men en var sjuk). Medans de andra var ute var vi inne och fick information, och barnen fick se sig omkring i lite lugn och ro. Jackie var rätt framåt och tuff tyckte jag, sprang mest runt själv och lekte och grejade på och brydde sig inte så mycket om mig. 


Vid 10.30 började de andra droppa in igen, och det började förberedas för lunch. Jackie var nog både lite trött och ganska hungrig, plus att det blev ganska stimmigt. Alltså blev hon ganska mammig helt plötsligt. Lunchen sedan (pasta och köttfärssås) gick jättebra. Hon åt massor, och dessutom frukt efteråt. Fattade inte riktigt grejen med varför man inte fick gå ner på golvet när man var klar, men man måste ju vänta på att alla vid bordet har ätit klart!


Vid 12.00 ungefär packades alla ungar ner i vagnarna och somnade typ på en gång. Även Jackie efter en liten stund. Helt slut var hon, haha! Vi föräldrar satt i personalrummet och drack kaffe, och vid 13.30 skulle ungarna vakna. När jag kom ut till Jackie, som jag trodde sov som en stock och skulle behöva väckas, låg hon redan vaken och filurade och var riktigt pigg. Då blev det mellis (smörgås och frukt), och sedan gick vi hem. 


Jag tycker att det kändes riktigt bra idag. Dock blir det ju lite som att vara på drakborgen/kyrkis/öppna förskolan när man som förälder är med hela dagen. Nu försökte jag ju så gott det gick att vara litegrann sådär utom synhåll för henne, utan att gömma mig såklart, för att låta henne fokusera på de andra barnen och fröknarna istället. Det var egentligen bara där innan lunch som hon prompt ville vara med mig, annars var hon ganska självständig. Nu lär det ju bli annorlunda senare i veckan när jag och sedan Tomas ska gå ifrån på riktigt, för att inte tala om nästa vecka.. Men personalen kändes jättebra och det är väl kanske det viktigaste? Skönt också att hon åt så bra idag, till både lunch och mellis käkade hon mer än de andra barnen vid bordet. Duktiga tjejen!


Nu ska vi plocka lite här hemma innan pappa kommer hem. Nya vagnen har kommit till Preem idag också, så tänkte smita iväg och hämta ut den direkt när Tomas kommer, spännande!



Ovido - Quiz & Flashcards