Alla inlägg den 23 januari 2013

Av Helena - 23 januari 2013 22:04

Nej, det bara fortsätter här hemma. Jackie var hemma med farmor och farfar idag så att både jag och Tomas kunde jobba, guld! Men när hon vaknade på eftermiddagen var hon så sjukt gnällig, och tillslut var hon helt galen, grinade och skrek om vartannat. När hon inte gjorde det så pekade hon på rumpan och på skötbordet och gnällde. Jag fattade ingenting, hon hade ju inte bajsat?! Efter en stund förstod jag ju dock att hon nog ville bajsa, men kunde inte. Ont i magen då, och förstoppad. Hon hängde som en liten apa runt halsarna på oss och trampade i knäet, och försökte verkligen bajsa, och skrek samtidigt. Så himla hemskt, hon hade verkligen superont. Tillslut fick hon till det litegrann, men jättehård i magen då. Hur som helst, jag stack iväg på tjejdejt (mycket trevligt) och Tomas nattade J. Sedan ringer han när jag precis har släppt av syrran och är på väg hem, då har Jackie vaknat och kräkts ner precis HELA sängen och sig själv. Kaos. 


Så i 1,5 timme har vi nu tvättat barnet, sängen och alla sängkläder, snuttar och nallar, tröstat barn och försökt söva ner barn UTAN annars obligatoriska snuttar. Ingen drömkväll. Men, nu sover hon som en stock, tvättmaskinen går och en svag doft av kräka har spridit sig i hela huset. Slutet gott, allting gott.

Ovido - Quiz & Flashcards