Alla inlägg den 9 januari 2013

Av Helena - 9 januari 2013 15:16

Nu har vi kommit hem igen efter hela dag 3 på dagis. Jag gick dit igen lagom till mellis, då satt Jackie i soffan med fröken Maria och några barn till och läst bok och myste efter sovstunden. Allt hade gått bra, hon hade varit ledsen direkt när jag gick, och sedan lite vid lunchen, men annars hade hon varit glad. Äta hade hon gjort sådär, men det var å andra sidan soppa, så det kan ju också delvis vara en förklaring. Somnat hade hon gjort nästan på en gång de la henne i vagnen. Känns bra! Imorgon tar Tomas över, och då kommer rutinen vara lika som idag. På fredag kanske han kan hämta efter mellis. Och på måndag är det skarpt läge.


Faktiskt lite förvånad över att jag inte tyckte det var värre att lämna henne, trots att hon blev ledsen. Men å andra sidan har hon ju reagerat likadant när vi lämnat hos mor- och farisar, och det har alltid gått över på en gång. Hon måste ju dessutom få en chans att bonda med fröknarna, och det gör hon inte om jag är där. Lika bra att få det överstökat.


När vi kom hem väntade ett litet paket i brevlådan, med nya dagis-nappar. Söta!


 

Av Helena - 9 januari 2013 10:52

Är hemma en sväng, utan Jackie som är kvar på dagis. Högljudda protester. Supermammig. Har blivit mammigare för varje dag, och idag ville hon typ bara sitta i knät. De andra två nya blev distraherade när det plockades fram play-do-lera, men inte Jackie inte. Tillslut fick vi plocka fram både snos och napp och helt enkelt dra henne ur min famn så att jag kunde gå. Men, när jag skulle vinka åt henne genom fönstret hade hon redan slutat grina, fast började såklart igen när hon såg mig haha. Nu har det gått en halvtimme och de har inte ringt än, så antar att det går bra ändå. Planen är att hon ska få äta lunch nu, och sedan sova, så kommer jag till mellis vid 14. Blir nog bra. Skönt att slippa sitta i personalrummet och vänta faktiskt. Ska äta lunch och titta på Gossip Girl istället.



På väg i morse i nya vagnen. Den är helt okej, ganska stum, ingen vidare fjädring, och rätt plastiga hjul. Körkänslan en annan än på Donkeyn, helt klart. Dessutom, hur står man ut med fyra fasta hjul?! Gick in en sväng på Coop igår, och var helt slut när jag kom ut igen. Jättebökigt att baxa runt vagnen i varje sväng och går inte att köra med en hand så man kan hålla korgen i den andra. Nej, tacka vet jag svängbara framhjul. Men, till det priset, helt okej.

Ovido - Quiz & Flashcards