Alla inlägg den 14 januari 2013

Av Helena - 14 januari 2013 21:48

Japp, första RIKTIGA vardagen avklarad i familjen. Innebär alltså att vi allihop åkte på jobb och dagis i morse. Har vi aldrig gjort förrut. Tomas åkte iväg tidigt såklart, jag gjorde mig iordning och väckte sedan Jackie vid 7.30 nånting. Sömntutan våran. Känns bra att vi fixar att komma iväg allihop i hyffsad tid! Eller ja, förrutom Tomas som försov sig en timme. Lämnade Jackie vid 8.30 Det gick överförväntan. Hon började snyfta litegrann sådär när vi kom dit, fattar väl vad som är grejen antar jag. Fortsatte lite halvhjärtat medans jag klädde av henne och pratade med personalen. Sedan började hon gråta riktigt när jag lyfte upp henne i famnen för att lämna över henne till Ing-Marie. MEN, när jag liksom räcker över henne så sträcker hon ut armarna mot Ing-Marie. Istället för att i panik klamra sig fast runt min hals då. Det tycker jag var bra! Sedan sa vi bara hejdå, hon grinade men jag gick direkt, så vet faktiskt inte riktigt hur det gick. Antar att hon faktiskt slutade rätt snabbt. 


Hur som helst så ringde jag och kollade läget framåt eftermiddagen, och fick höra att allt hade gått toppen! Grymt skönt att höra. Hon hade ätit massor till lunch och sedan sovit inne (pga kylan) i vagnen. Frågade om hon kunnat somna inne lika lätt som ute, och det hade ju tagit en stund förstås, hon hade legat länge och pratat och sjungit i vagnen, haha! Sångfågeln.


15.30 stack jag från jobbet, ville hämta henne innan 16 då de slår ihop avdelningarna för de barn som är kvar. Hon blir orolig när det blir stökigt, så tänkte att hon skulle slippa gå över till storbarnsavdelning än på ett tag. När jag kom dit var det bara 5 barn kvar tror jag, och de satt och myste och läste i soffan. När hon såg mig började hon såklart att gråta lite, MEN hon skrattade också. Nästan mer än hon grät faktiskt. Sedan var det som att hon ville visa vad hon gjort under dagen, hon rusade runt runt och pekade och babblade. Dessutom hade hon lärt sig vilka de andra barnen var. Hon gillar ju att peka på saker och så ska man säga vad det är. Näsa, öga, mun och så. Idag hade hon pekat på barnen i tur och ordning och så hade personalen fått säga deras namn, och nu när de frågade vart Evelina var så pekade Jackie ut henne direkt. Gulligt! 


Jaja, svamligt och ointressant det här säkert, men det är ju liksom viktigt för oss! Jag ska snart sluta älta dagis på detaljnivå.


Imorgon är det jobb, såklart, men också besök hos Ludmila på förmiddagen och hos barnmorskan på eftermiddagen. Ska höra med Ludmila om hon kan kolla så att det inte dykt upp en snopp på bebisen. Nojig nu att de ska ha sett fel, haha! Jag har ju köpt massa tjejgrejer!

Ovido - Quiz & Flashcards