Alla inlägg den 5 januari 2013

Av Helena - 5 januari 2013 10:51

Vi kom hem vid 21 efter en heldag borta, först hos Sofie och lilla Tilde i Skottsund och därefter middag hos mamma och pappa. La Jackie i sängen och sedan oss själva i soffan. Slökollade på TV i en timme innan jag gav upp och gick och la mig, är helt sjukt kvällstrött nu för tiden. Väl i sängen var det såklart jättesvårt att somna, låg och läste och spelade spel på mobilen innan jag föll i någon form av halvdvala. När Tomas gick och la sig vid 01 sov jag fortfarande inte ordentligt. Och när Jackie började gråta och ha sig vid 2.45 hade jag precis lyckats somna. Plockade in henne till oss för att hon skulle lugna ner sig - big mistake! Efter en halvtimme fick hon flytta tillbaka till sitt rum, efter att ha sparkat oss båda i ansiktet X antal gånger och babblat konstant. Därefter var det stört omöjligt att somna om. Vid 04 gick jag upp och fikade havrekex och mjölk, läste lite och kollade lite bloggar (ingen hade uppdaterat något sedan mitt i natten, dåligt). Och så, vid 4.45 sådär fick jag äntligen slå igen mina blå. Tack för den. Fick rota reda på ett extra täcke att knöla ihop mellan benen och under magen. Helt omöjligt att ligga bekvämt nu. Dessutom vaknar jag av rätt kraftiga sammandragningar. Högst oskönt.


Nu ligger vi i soffan och kollar på Händige Manny. Jag har tagit en Bricanyl med resultatet att jag har typ hjärtklappning och är jätteskakis. Great.


Men nu är det i alla fall bara 6 veckor kvar till BF! Min föda-barn-motivation har stigit avsevärt de senaste dagarna. Nästan sugen nu.



Ovido - Quiz & Flashcards