Alla inlägg den 15 januari 2013

Av Helena - 15 januari 2013 18:09

Idag har jag och bebisen blivit grundligt besiktade på alla sätt. Först var vi hos Ludmila och gjorde gynundersökning och ultraljud. Allt såg bra ut, livmodertappen fortfarande förkortad såklart men i övrigt inga konstigheter. Hon tittade efter och bekräftade att bebis är en lillasyster och ingen lillebror, och dessutom sa hon att det blir en ganska liten bebis, under 3 500 gram trodde hon. Blev också sjukskriven 50% fram tills jag går hem 1 februari, skönt!


På eftermiddagen var jag till Mikael, vanliga barnmorskan. I princip alla värden är bättre nu än de var vid start; blodtryck, blodsocker och så. Märkligt! SF-måttet var 34-35 cm, och ska sammanfalla ungefär med antal veckor vilket ju stämmer bra. Tror jag gått 35 fulla nu, och 3 dagar kanske. Hjärtljuden låg på ca 135. Dessutom var bebisen fixerad, med huvudet neråt då. Blev lite förvånad, trodde inte att de gjorde det så tidigt, eller ens över huvud taget, när det var andra barnet men tydligen kunde det vara så. Han trodde inte heller att det var en stor bebis, och gissade också på under 3 500 gram. Spännande att se vad det blir i slutändan! Jackie var ju liten, 3 156 gram, och enligt Micke brukade det oftast vara ganska lika mellan syskon. Vi får väl se.


Gick superbra att lämna Jackie imorse, hon grät INGENTING! Kändes superbra. Dock var hon desto snyftigare när jag hämtade henne, men så kan det vara. Nu är hon jättetrött så vi ska göra tidig kväll här. Och en liten kaffe till mamman.

Ovido - Quiz & Flashcards