Alla inlägg den 8 januari 2013

Av Helena - 8 januari 2013 21:44

Vaggan var ju tvättad och klar, så jag var ju bara tvungen att bädda.. Sött! Längtar tills lillasyster knoppar i den.

Av Helena - 8 januari 2013 15:40

Det var en trött tjej vi nattade igårkväll, och lika trött var hon imorse. Kl 8.20 såg det ut så här.



Då var jag klar och hade frukosten på G. När jag fick liv i henne efter en liten stund satt vi i soffan och myste med dockan och kollade Babar.


   


Sedan bar vi iväg till dagis. Även idag var vi inne före lunch medans de andra barnen var ute, så att de nya skulle få mer tid att lära känna lokaler och personal. Tyckte Jackie var mer mammig idag än igår, men det är kanske inte så konstigt efter alla nya intryck. Hur som helst så blev det lunch, fisk, potatis och frukt till efterrätt, och hon åt jättebra även idag. Skönt! Sedan ut i vagnarna för att sova. Tog längre tid än igår, tror det beror litegrann på att nya vagnen är framåtvänd och hon är van att se mig, men det är ju en vanesak. Somnade hur som helst och sov sedan drygt en timme. När hon vaknade gick en av personalen och hämtade upp henne och jag ställde mig lite gömd sådär tills hon hade kommit in och fått av sig kläderna. Sedan när hon såg mig började hon såklart storgrina :) Gick snabbt över som tur var, och det blev mellis. Och det var den dagen.


Det är lite lurigt det här tycker jag, man försöker att personalen ska vara med henne och göra grejer, men så länge jag är där vill hon ju såklart vara med mig. Till exempel skulle en av fröknarna byta blöja, och då blev det högljudda protester. Imorgon ska vi nog prova att jag går hem en sväng när de ska äta lunch, så att hon får både äta och somna utan mig. Går det inte är jag ju där igen på 5 minuter. Men tror på ett sätt att det blir enklare om jag går därifrån och hon blir själv med personalen.


Nu ska vi chilla lite, jag är helt slut! Och laga mat. Vegetarisk lasagne blir det idag.


Några bilder blev det också idag!


       



Ovido - Quiz & Flashcards