Direktlänk till inlägg 30 januari 2013

Men nu då?

Av Helena - 30 januari 2013 07:47

Alltså, vilka osannolika skitveckor vi haft! Först Jackie då, som nu äntligen är frisk, och så Tomas som blev dålig i helgen och fortfarande inte är helt 100. Vi tänkte hela tiden att det var lugnt så länge inte jag åker på magsjuka och förlossningen kickar igång. Och såklart, på måndagkväll börjar jag att kräkas. Aldrig i mitt liv har jag haft sån magsjuka! Från eftermiddagen och fram till mitt i natten låg jag i sängen med en hink, fruktansvärt. Dessutom satte ju såklart magen igång av alla kräkningar, med riktigt hårda förvärkar som följd. Vi ringde upp på förlossningen, lite för att förvarna IFALL vi skulle måsta komma in, men mest för att höra om jag kunde ta någon bricanyl för att försöka lugna ner det hela. Jag var på fullaste allvar livrädd att hon skulle komma, och alltså, det hade inte gått! Då hade de bara fått plocka ut henne. Vilket jag inte vill ska behövas heller, så riktigt orolig var jag.

Gårdagen var heller ingen höjdare, så sjukt påverkad av en natt utan sömn med bara kräkningar i timmar. Framåt kvällen började jag äntligen bli människa igen, och nu när jag vaknade så känner jag mig nästan som vanligt, hurra!

Mycket jobb har det inte blivit direkt de senaste veckorna. Vecka 3: en sjukdag och en vab, vecka 4: tre vab, och nu vecka 5: två sjukdagar. Dagisinskolningsbaciller i vårt hem måhända? Trodde aldrig det skulle bli på det här viset!

 
 
Johanna

Johanna

9 februari 2013 19:25

Dagisbaciller är inte att leka med! Första året Milton gick på förskola var han jämt sjuk. Han var hemma varannan till var tredje vecka! Helt galet. Tack och lov har det lugnat ner sig, men nu är det Lis tur att gå igenom allt.. tur det ger sig och dom håller sig friskare när dom blir äldre iaf. :)
Låter som om ni har haft det tufft. Hoppas ni får hålla er friska framöver nu.

http://jordi.blogg.se

Helena

10 februari 2013 21:47

men usch! hoppas det går över fort! känns ju lite gruvsamt med en liten bebis i huset om jackie ska vara sjuk var och varannan vecka också.. men bara att härda ut antar jag :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 31 augusti 2014 20:17

Nu var det helt bedrövligt längesedan det kom någon uppdatering här, tråkigt kan jag tycka såhär i efterhand men så blev det.     Imorgon är det en stor dag för Pella, vår lilla bebis, som ska börja förskolan! Det känns himla kul och spännande ty...

Av Helena - 10 mars 2014 18:13


Helt fantastiskt ute idag! Jag och Åsa rotade fram möbler och gjorde kaffepremiär i solen. Kommer sakna dagar som denna. Och just det, Pella gick 12 steg i helgen! I fredags 2, i lördags 12, i söndags inga tror jag. Så det var kanske lite nybörjar...

Av Helena - 5 mars 2014 21:32

Så himla lurigt det här med barna, att veta när de är friska eller sjuka eller på väg att bli friska eller sjuka. Jackie kräktes i lördags, hade feber i söndags, var pigg som en mört måndag, gick på dagis tisdag (2,5 dygn sedan kräka, 1 feberfri dag ...

Av Helena - 3 mars 2014 15:06

  Imorgon är det semmel-dagen, och eftersom vi ändå bara var hemma och hade ingenting att göra bakade vi semlor. Det gick riktigt bra faktiskt, och Jackie hade jättekul med sin deg som antagligen fick alldeles för mycket mjöl.             ...

Av Helena - 2 mars 2014 22:24


Har varit himla nöjd här ett tag över att vi inte varit sjuka på jättelänge, faktiskt. Inte sedan fasansfullt magsjukehelvete i början av december. Så det var väl dags. Tjejerna var hos Jan och Monica fredag till lördag, vi var på bio-date med syrran...

Ovido - Quiz & Flashcards